بازدید: ٢۶٧۴

ایجاد یک طرح با استفاده از شعله های آتش

 

On_Fire

 

در این پست با استفاده از برخی از ابزارهای فتوشاپ (همانند Smudge، Dodge و Burn) نشان می دهیم که چگونه می توان یک کار نسبتا پیچیده و سنگین را بدون استفاده از plug-inها ایجاد کرد. همچنین در این پست از level و Adjustment levelهای فتوشاپ (که در صورت استفاده صحیح از آنها، ابزارهای قدرتمندی محسوب می شوند)،Layer Mask و Blend Modes استفاده می کنیم تا افکتهای زیبا و دقیقی را ایجاد کنیم.  این کار براساس روش کار یک هنرمند هندی تبار به نام Neville d’souza انجام می شود.  برای انجام اینکار به نرم افزار فتوشاپ CS3  یا CS4 و یا CS5 نیاز است (برای مشاهده تصاویر در اندازه واقعی، بر روی آنها کلیک کنید).

 

مرحله 1:

ابتدا فایل 24165569.jpg  را دانلود کنید و پروفایل رنگی آن را تنظیم کنید. برای این منظور برروی Edit > Assign Profile کلیک کنید و از فهرست کرکره ای Profile گزینه (Adobe RGB (1998 را انتخاب کنید. بدین طریق رنگها با کنتراست بیشتر و پرطراوت تر ظاهر می شوند. سپس پس زمینه را ایجاد می کنیم. لایه ای را با مشخصات R:127 G:53 B:41 رنگ آمیزی می کنیم. لایه دوم را با یک ( Radial Gradient (G ایجاد کنید سپس Blend Mode آن را بر روی Multiply تنظیم کنید.

 

step_-_1_-_img_C

 

مرحله 2:

 

ابزار( Magic Wand(W را انتخاب کنید و بر روی فضای خالی تصویر کلیک کنید. حال کلیک راست کرده و گزینه Select Inverse را انتخاب کنید. سپس به Edit > Stroke رفته و Stroke Width را به اندازه 50px انتخاب کنید سپس مکان آن را بر روی Inside تنظیم کنید و Stroke Width را با مشخصات R:128 G:128 B:128 تنظیم کنید. این شکل حرکت، در یک لایه جداگانه قرار خواهد گرفت.

 

step_-_2_-_img_B

 

مرحله 3:

 

این قسمت کار جالب می باشد. اگر در این قسمت دچار کوچکترین اشتباهی شوید، همان اشتباه باعث ایجاد چیزی به غیر از شکل مورد نظر ما خواهد شد. در لایه Stroke، از ابزار Smudge استفاده کنید که در آن میزان Hardness آن(در پالت Brush) بر روی 100% تنظیم شده باشد. اندازه آن را زیاد نکنید زیرا که باعث اشغال بیش از اندازه حافظه کامپیوتر می شود. چرخش Smudge در جهت رو به بالا می باشد. Opacity  تصویر اصلی را بر روی 20% نگه دارید تا بدین طریق شعله های آتش در راستای کانتورهای  بدن شکل بگیرند.

 

step_-_3_-_img_B

 

مرحله 4:

 

هنگامی که اینکار را انجام دادید، Blend Mode  لایه stroke را بر روی Color Dodge تنظیم کنید. اکنون متوجه تاثیر آن بر روی عکس می شوید(حتی در همین مراحل اولیه کار). سپس از ابزارهای Dodge و Burn(O) برای بستن این افکت استفاده کنید.

 

step_-_4_-_img_B

 

مرحله 5:

 

هم اکنون شعله های آتش زبانه نمی کشند. به همین علت، لایه Gradient را غیرفعال می کنیم، لایه Color را انتخاب کرده و به کمک ابزار Dodge، قسمتهایی از این نواحی را highlight می کنیم و در ادامه از لایه Color کپی برداری کرده و یک لایه دیگر ایجاد می کنیم. فرمان Image > Adjustments > Levels را اجرا کرده و دکمه لغزنده سیاه را بر روی 115 تنظیم می کنیم.  سپس با استفاده از تنظیمات Hue/Saturation، مقدار Hue را به 18   تغییر می دهیم. در خاتمه مقدار Opacity لایه رنگ جدید را بر روی 50% تنظیم می کنیم همچنین باید اطمینان کسب کنیم که این لایه درست در زیر لایه Stroke قرار دارد تا افکتها به خوبی دیده شوند.

 

step_-_5_-_img_B

 

مرحله 6:

 

باید افکت شعله های آتش از این حد بیشتر شوند. به همین دلیل از لایه Stroke استفاده می کنیم. این لایه را سه بار کپی کنید و یک  Gaussian Blur با مقدار 80 به دو تا از این لایه ها اضافه کنید. سپس یک Layer Mask به همراه Radial Gradient برای هر سه لایه ای که اخیرا ایجاد کردید، اضافه کنید. به screenshot نگاهی بیاندازید تا ترتیب لایه ها را مشاهده کنید و همچنین متوجه تغییرات حاصله در تصویر شوید.

 

step_-_6_-_img_A

 

مرحله 7:

 

با استفاده از همان تکنیک Smudge که در مرحله 3 مشاهده کردید، شعله های دیگری از آتش را در لایه های مختلف ایجاد کنید. Blend Mode تمامی لایه های شعله های آتش باید بر روی Color Dodge تنظیم شده باشند و در ادامه کار نیز بایدDodge  و Burn تنظیم شوند. بهترین کار این است که این لایه ها را درون یک لایه گروهی نگه دارید تا از بروز هرگونه پیچیدگی در کار جلوگیری بعمل آید.

 

step_-_7_-_img_A

 

مرحله 8:

 

با استفاده از یک قلموی بزرگ، جرقه ای را ایجاد کنید و لکه های ایجاد شده در اندازه های مختلف می باشند را بر روی یک لایه جداگانه رنگ آمیزی کنید. سپس آنها را Dodge و Burn کنید و Blend Mode را به Color Dodge تغییر دهید.

 

step_-_8_-_img_B

 

مرحله 9:

 

ما حس کردیم که ناحیه صورت به شعله های بیشتری نیاز دارد به همین دلیل یک دسته دیگر شعله، بر روی تصویر نقاشی کرده و لکه هایی را ایجاد کردیم. این شعله های جدید قدری بیشتر مواج و کشیده تر هستند تا بدین طریق مطابق با کانتورهای صورت مدل پیش بروند.

 

step_-_9_-_img_B

 

مرحله 10:

 

حال از شکل stroke موجود در مرحله 2 استفاده می کنیم ولی اینبار بدون استفاده از شعله های آتش و با استفاده از ابزار های Dodge و Burn اینکار را انجام می دهیم، برای این منظور فضاهای خاصی را تیره و Highlight می کنیم. اینکار برای ایجاد خطوط ظریف روی شانه ها و ناحیه گردن می باشد.

 

step_-_10_-_img_B

 

مرحله 11:

 

اکنون صورت مدل را Blend می کنیم و قدری از دستان وی را در درون شعله های آتش قرار می دهیم . اینکار را باید با ظرافت و دقت انجام دهیم. در تصویر مرجع از ابزار Dodge برای Highlight کردن نواحی صورت، دستان، شانه ها و غیره استفاده کردیم.  حال در حالیکه لایه مزبور را انتخاب می کنیم بر روی دکمه Create New Fill or Adjustment Layer کلیک می کنیم. از لیست مزبور Curves را انتخاب می کنیم سپس نقاطی را اضافه کرده و منحنی مربوطه را به گونه ای تنظیم می کنیم تا تصویر مورد نظر ما حاصل شود. اکنون مشاهده می کنید که چگونه منحنی مزبور تصویر را بطوری موثر تغییر می دهد.

 

step_-_11_-_img_C

 

مرحله 12:

 

کل تصویر را انتخاب کنید سپس گزینه Copy Merged را انتخاب کنید(Shift + Ctrl/Cmd + C). تصویر مزبور را به لایه جدیدی بچسبانید سپس فرمان Image > Adjustments > Desaturate را اجرا کنید. مجددا بر روی Create New Fill or Adjustment Layer کلیک کنید، از فهرست مربوطه Levels را انتخاب کنید و نوارلغزنده نقطه مشکی را بر روی 60 قرار دهید.

 

step_-_12_-_img_B

 

مرحله 13:

 

مجددا کل تصویر را انتخاب کنید بر روی Copy Merged کلیک کنید و تصویر مربوطه را در درون لایه جدید بچسبانید. سپس با استفاده از یک قلموی نرم، ناحیه سفید را با یک رنگ مشکی رنگ آمیزی کنید و در خاتمه با استفاده از ابزار Burn، قسمتهای خاصی از صورت مدل و دستهای وی را تیره کنید. سپس همانند مرحله 11از همان گزینه Curves’ برای تنظیم Adjustment Layer استفاده کنید و آن را در بالای لایه Image قرار دهید.

 

step_-_13_-_img_A

 

مرحله 14:

 

اکنون زمان آن فرا رسیده که تصویر مدل را با شعله های آتش ترکیب کنیم. تصویر مربوطه را از مرحله 13 انتخاب کنید، لایه های ادغام شده را کپی کرده و آنها را در درون فایل اصلی کار و در زیر یک لایه گروهی(Layer Group) به نام Color Edit که در بالای سایر لایه ها می باشد، بچسبانید. از Gaussian Blur برای کاهش جزییات مربوط به صورت استفاده کنید. سپس آن را دوبار کپی کنید.

در تصویر اصلی، لایه تصویر را به نام Blue A تغییر نام دهید. در قسمت Hue/Saturation گزینه Colorize را انتخاب کنید و مقدار Hue را روی 235 ، Saturation  را روی 100 و Blend Mode  را روی Lighten  و Opacity  را بر روی 15% قرار دهید.

Blue A را کپی کنید و آن را به Blue B تغییر نام دهید. مقدار Opacity را به 35% تغییر دهید. دومین لایه تصویر اشباع نشده را به Yellow A تغییر نام دهید. این لایه را به بالای لایه Blue B انتقال دهید. همان گزینه ها ی لایه Blue A را برای این لایه تنظیم کنید به جز اینکه Opacity باید 25% باشد. این لایه را کپی کنید و لایه جدید را Yellow B نامگذاری کنید. بر روی Create New Fill or Adjustment Layer کلیک کنید، حال Levels را انتخاب کنید و نوارلغزنده خاکستری را بر روی 0.88 قرار دهید. این لایه تنظیم را کپی کنید و آنها را Level 1 و Level 2  نامگذاری کنید.

 

step_-_14_-_img_A

 

مرحله 15:

 

لایه Yellow B را کپی کنید و نام لایه جدید را Yellow C بگذارید. این لایه را به بالای لایه Level 2 انتقال دهید. حال Blend Mode را بر روی Color Dodge و نیز مقدار opacity را بر روی 25% تنظیم کنید.

سومین لایه تصویر اشباع نشده را به نام BW image تغییر نام دهید و آن را به بالای لایه Yellow C انتقال دهید. حال Blend Mode را بر روی Color Dodge و نیز مقدار opacity را بر روی 75% تنظیم کنید.

برای تمامی لایه ها Layer Masks را اضافه کنید به جز لایه Yellow C. همچنین یک Layer Mask به گروه Color Edit اضافه کنید تا قسمت کره چشم را مخفی کنید به گونه ای که چشمان مدل همچنان خیره به ببیننده باقی بمانند.

 

step_-_15_-_img_A

 

مرحله 16:

 

کل تصویر را انتخاب کنید و بر روی گزینه Copy Merged کلیک کنید. سپس آن را به درون لایه گروهی جدید به نام Color Tweak بچسبانید. لایه CT-hue را تغییر نام دهید سپس بر روی گزینه Image > Adjustments > Hue/Saturation کلیک کنید و مقدار Hue را بر روی 8 قرار دهید. بر روی OK کلیک کنید و مقدار Opacity را بر روی 25% تنظیم کنید. حال CT-hue را کپی کنید و نام آن را CT-blur نامگذاری کنید. اطمینان حاصل کنید که Blend Mode بر روی  Screen تنظیم شده باشد و مقدار Opacity بر روی 15% است. به هر دو لایه Layer Masks را اضافه کنید. اگر می خواهید شعله یا جرقه های بیشتری را اضافه کنید بهتر است لایه های گروهی بیشتری را ایجاد کنید.

 

step_-_16_-_img_C

 

طراحی سایت و سئو توسط ضابط